Projekt címe:
Haladás Esport Akadémia- Kreatív közösségi tér létrehozása
Projekt azonosító száma:
TOP-7.1.1-16-H-ERFA-2020-00776
Támogatás összege:
10.000.000,- Ft
Támogatás mértéke:
100%
Projekt fizikai befejezésének tervezett napja:
2022.12.31.
Projekt bemutatása:
A projekt átfogó célja A város lakosainak számára létrehozni egy innovatív helyet, melynek a kreativitás, tudás és innováció a mozgatórugója. A „Haladás Esport Akadémia – Kreatív közösségi tér létrehozása” projektünk eszközbeszerzésre irányul. Sikerességével megvalósulnak terveink és fizikailag is létrejön központunk, ahol tevékenységeinket megvalósíthatjuk. Hasonló kezdeményezésre ezidáig városunkban általunk ismerten nem volt még. Innovatív elképzelésünk sikerének kulcsa a projekt, mely nélkül közösségi terünk nem jöhet létre. A projekt megvalósulásának köszönhetően szórakoztatunk, csapatépítőket szervezünk és közösséget alkotunk a videójátékok kedvelői számára. Képzéseket szervezünk szinte minden olyan játékból és programból, melyre igény mutatkozik a régió lakosaitól. Több játékokból szeretnénk helyi szinten edzőket képezni, melyekből aztán játékos képzésre lesz lehetőségünk. A játékosok kiválasztásával versenyzőket és csapatokat hozhatunk létre. A legnagyobb játékcímek mellett fontosnak tartjuk azt, hogy a projekt keretein belül megszerzett eszközöket a lehető leghatékonyabban használhassuk fel. Olyan programokból szeretnénk képzéseket tartani, mely jelenleg tudomásunk szerint nem túl gyakran érhetőek el Szombathelyen. Gondolunk itt digitális rajzprogramokra és videóvágó programokra.
Versenyeztetés és versenyszervezés egyaránt fontos számunkra. Projektből megvásárolt eszközöket úgy állítjuk össze, hogy azok képesek legyenek kiszolgálni komolyabb versenyeket is több különböző játékból, melyre aztán akár saját csapatainkat is nevezhetjük.
Táborok szervezése is fontos láncszeme a projektnek. Az iskolai szünetben kimondott digitális táborokat szerveznénk akár játékspecifikusan. A táborok alkalmával olyan programok kaphatnak helyet, mint az angol-, programszervezési ismeretek- és a digitális rajzoktatás. Ezek által nem csak remek kikapcsolódás és rengeteg élmény, de hasznos időtöltéssé is válik majd a részvétel.
Biztosítjuk azon tagjaink számára a lehetőséget, akik szeretnének aktívan részt venni az előadások, képzések, programszervezési tevékenységek bármelyikén.
A projekt az Európai Unió támogatásával, a Savaria Jövőjéért Helyi Akciócsoport támogatásával biztosított forrásból valósul meg.
1. mérföldkő: Projekt előkészítés (2022.01.01.-2022.03.31.)
Megvalósított tevékenységek:
Felállításra került a projektmenedzsment szervezet. A projekt szakmai megvalósíthatósági terve elkészült. A projekt indítása során eleget tettünk a kötelező nyilvánossággal és horizontális tevékenységgel kapcsolatos elvárásoknak.
Eredmény:
Projekt megvalósításának szakmai és tárgyi hátterének felállítása, szakmai tevékenység megkezdése
Az első mérföldkő során az alábbi számszerűsíthető eredményeket értük el:
Elkészült a részletes szakmai megalapozó dokumentum a „HALADÁS ESPORT AKADÉMIA
Kreatív közösségi tér létrehozása” projekthez.
2. mérföldkő: Piackutatás (2022.04.01.-2022.08.31.)
Piackutatás összegzés:
Megvizsgáltuk a beszerzendő eszközök árait külföldön és hazai viszonylatban is. A pályázat megírásának idején az árakat legfőképpen a videókártyák iránti magas kereslet változtatta, hiszen a kripto bányászat egyre nagyobb népszerűsége miatt hatalmas lett a kereslet irántuk. A hiányt tetézte, hogy a covid megjelenésével egyre többen kényszerültek home office-ba az iskolák online tanítási rendszerre álltak át, így elképesztően nagy kereslet a laptopok és asztali számítógépek iránt! A világon szinte minden iparágra rányomta a bélyegét a chiphiány, emiatt a gyártás lelassult, a raktárkészletek kiürültek. Az árak az egekbe szöktek, emiatt késleltettük az eszközök beszerzését, bízva abban, hogy optimalizálódik a helyzet. Sajnos mostanra sem érte utol magát a piac és erre a szomszédságunkban zajló háború még nagyobb terhet ró. Az Euró árfolyama robbanásszerű emelkedése tovább bonyolította a helyzetet a beszerzést illetően. A cégek szinte napi áron dolgoznak, szinte nincs 5-10 darabnál nagyobb árukészlet bizonyos hardverekből, így az árajánlatkérés és a gépek összeállítása nagy feladatot jelent számunkra. Több esetben naponta, hetente változik hatalmasat a beszerzési ár.
Eredmény:
Megvalósult piackutatás.
3. mérföldkő: Eszköz beszerzés (2022.09.01.-2022.12.10.)
Megvalósított tevékenységek:
Megvalósult a projektben tervezett eszközök beszerzése eredményes beszerzési eljárás után.
Gamer PC 6 db
Monitor 6 db
GAMER Szék 6 db
GAMER Asztal 6 db
4. mérföldkő: Projektzárás (2022.12.11.-2022.12.31.)
Megvalósított tevékenységek:
Lezárásra került a projekt. Elkészült a záró szakmai és pénzügyi beszámoló.
Megvalósultak a kötelező nyilvánosság előírásai:
Fotódokumentáció
C tábla
Projekt megjelenítése a szervezet honlapján
Záró sajtóközlemény
TÉRKÉPTÉR feltöltés
Lezárásra került a projektmenedzsment szakmai tevékenység.
A pályázat 4. mérföldkövének időszakában (2022. december 11. - 2022.december 31.) az esélyegyenlőség és környezetvédelmi szempontok érvényesítését szem előtt tartottuk.
Perifériák 6 db
Eredmény: Megvalósult eszközbeszerzés.